tisdag 19 oktober 2010

sparkar mig själv i ändlykten


Som jag har dragit mig för att göra det, och våndats över tristess och kostnad. Att ta körkort. Jag lider av det Stockholmska problemet att i vuxen ålder inte förmått mig att skaffa mig ett sådant. Det har aldrig varit absolut nödvändigt. Men nu kan jag inte skjuta på det.

Vi har bil(ar), dagis och jobb kommer att ligga en bit bort från huset (inte sugen på att vada kilometervis genom snöoväder och slask à la Barnen från Frostmofjället), och let's face it - allt ligger en bit bort här på vischan. Vill inte förbli ett strandsatt fruntimmer som behöver en make till chaufför. Kan själv.

Men som sagt - är sjukt opepp. Måste måste måste, skäll på mig om jag inte öppnat teoriboken de närmaste dagarna. Har sju lektioner inbokade de närmaste veckorna.

2 kommentarer:

  1. Sjukt opepp, men sjukt bra som bokat in hela 7 körlektioner! Jag är i sprecis samma sits som du, man MÅSTE ha körkort på landet.

    Du kommer känna dig så jäkla stolt och pepp när du väl sätter igång!

    Good luck spark irumpan på dig

    SvaraRadera
  2. Man måste ju det. Är nog den enda som inte har det här.

    Men är lite nervös! Känns lite läskigt, kanske därför jag skjutit på det också...

    Aj! Eller jag menar tack;)

    SvaraRadera