onsdag 20 oktober 2010

men åh

Knatade till gymmet och köpte ett häfte med träningskuponger (som tydligen är sättet att betala för sig på gruppträningspass). Förstod för övrigt inte alls hur det funkade på bygget; det fanns två olika gym i simhallen, bad ingick men det finns ingen pool och passen ingick inte i något kort?
Efter köpet skulle jag skriva in mig i bokningspärmen för att kicka igång träningen. Taggad till tusen var jag. Kollade bodypump, nehej, där var det fullt. Bläddrade febrilt. Kollade resten av passen. Vad i helskotta - inte en ledig plats!

Nu står jag (snarare sitter i soffan, precis som innan träningsprojektet) på reservlistan för två pass nästa vecka. Lite bittert.

3 kommentarer:

  1. Menåh! Vad irri! Så där blir det jämt för mig när jag ska "börja träna"... Attans också!

    Förövrigt, schysst deal det där med att bad ingår i ett poolfritt gym :)

    SvaraRadera
  2. Haha såg precis titeln på inlägget :)

    SvaraRadera
  3. Asirri, men så fort man väl kommer in på ett pass är man inne i 'systemet'. Bokningslistan skickas nämligen runt efter passet, och blir den ju såklart full. Nu hoppas jag att någon får förhinder så jag kan nästla mig in;)

    Haha, damen som sålde hade som försäljningsargument att man skulle passa på att köpa årskort med bad, för att i februari när poolen öppnar så kommer de att höja priset. Njae, jag köper inte argumentet, inte i oktober i vart fall.

    En vacker dag står jag där i mina gympaskor och svettas floder.

    SvaraRadera