tisdag 26 oktober 2010

better shape up


Idag gick vi till farbror doktorn igen, och det var något av en pärs. Sitta och vänta, blodprov (lillen gjorde inte en min när han blev stucken i fingret. Duktigaste!), recept, till Apoteket, fel på receptet, tillbaka till doktorn, vänta igen, tillbaka till Apoteket, fel på receptet, men tills slut fick vi grejerna. Vi fick medicin och en skojig ansiktsmask, se ankan ovan. Det tycks vara en envis förkylning bara, som gör honom hostig och rosslig. Hoppas det blir bra nu.

Pust. Mitt i projektet somnade lillen i vagnen och jag kunde inte fälla ner ryggdelen på vagnen. En tant var självfallet tvungen att påpeka detta och oja sig som bara den, varvid jag ilsket meddelade att han nog överlever hem, trots att han sover sittandes. Vagn- och tantskrälle, svor jag tyst för mig själv. Kära någon.

När vi kom hem väntade finaste överraskningen. Ett paket i brevlådan - kläder till A, från finaste I i Västerås. Åh vad glada vi blev (: Jeansskjorta som är så dösnyggt så småttingar. Tack gullensnuttar!

Snart ska jag iväg och träna. Är egentligen helt utmattad, men fick äntligen plats på ett bodypump-pass. Bara att tuta och köra helt enkelt! Man kanske får sig värsta energi-kicken och bara spurtar runt i raketfart vardagslivet efteråt. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar