fredag 22 oktober 2010

pigtittare


Före


Efter



Köpte en gammal pigtittare igår och målade om. Ett tillräckligt enkelt projekt för en rastlös pysslare som mig, tar det mer än en halvtimma så svimmar jag av tristess.

Pappa K hävdar att jag börjar luta åt det romantiska i min inredningsstil. Ojdå? Kan inte hjälpa det, det är som att lägenheten tvingar mig att köpa gammaldags vita prylar och pelargoner. Det är inte jag, det är det gamla 1700-talshuset som talar! Men så långt som shabby chic har jag inte trillat än. Inte alls min stil. Hoppas vurmen går över när vi flyttar till huset.

Burr så kallt det är! -5 grader idag, och vi hade minusgrader igår också. Tjockoverall på A och täckjacka på Mamma M. Men det är bara att gilla läget, och se det positiva i det hela - snart jul.

Hörrni, det är snart helg! A ska leka med tjej-A idag, imorgon åker vinterdäcken på, sen ska jag på bloggdejt med en ny bekantskap, på söndag blir det tur till Sundsvall och så ska man väl hinna dra ett varv med moppen också.

Ha det alldeles tokunderbart i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar