söndag 8 januari 2012

you light my world on fire

Kära blogg,

Jag skriver till dig nu för jag har ett problem. Det är såhär att varje kväll, strax efter middagen, så börjar min make snegla mot den öppna spisen. Nämen, om man skulle tända en brasa, utbrister han, till synes spontant.

Sedan börjar han dona. Han hämtar ved, bygger en perfekt vedhög, slänger på dagens morgontidning och lite annan papp som ackumulerats under dagen och brassar på hela tjofräset. Han lägger på jättevedklabbar så att temperaturen, som först varit gosig och behaglig, blir lamslående och en gravid kvinna får sitta halvnaken i soffan och dricka isvatten. Vi snackar alltså 26-27 grader varmt.

Hela processen genomförs med en pyromans iver. Bör jag vara orolig?

6 kommentarer:

  1. Haha, stor igenkänningsfaktor:-) jag går ut och andas lite emellanåt också;-)

    SvaraRadera
  2. Pjuh, svettigt! Men maken hävdar att alla män har en inneboende pyroman;)

    Haha, kunde vara värre, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är något som går? Ska vi försöka få till någon form av gruppterapi för våra män? Har hört talas om att det kan vara rätt traumatiskt att tända av...

    //Mia

    SvaraRadera
  4. Haha vi kanske får låta dem hållas, snart vår och då borde det gå över! Men då blir det väl grillen som tar över...

    SvaraRadera
  5. grillen ja ... om du visste hur rätt du har ...

    Pyromangenen, har dom hittat den än tro? Annars kan dom få ta dna-prover här att forska på.

    //Mia

    SvaraRadera