måndag 16 januari 2012

oproffsig inredningshjälp eftersökes




Vi ska tapetsera om köket och byta kakel under våren. Köksluckorna är vita, lite snirkliga och romantiska. Inte helt i min smak (mer som inte alls), men det blir en 'renovering-light' då vi inte vet hur framtiden ser ut och det därmed inte får kosta skjortan. Jag vill hitta en tapet som är lite speciell, som passar ihop med snirkelluckorna och som även andra eventuella husspekulanter skulle fatta tycke för.

Någon av dessa ovan kanske? Eller ska vi måla? Och vilken färg på kakel ska vi ha?

4 kommentarer:

  1. Oproffsigt inredningtips kommer här! i love love love Pip studio med fjärilar. Men skulle satsa på något neutralt då det lockar fler eventuella köpare i framtiden. Vi kör en light renovering i vårat kök och det blir väldigt ljust och basic (lite boring) men enligt mäklaren så är det de som är allra bäst! Ska ta bilder om några veckor då vi är helt klara.

    Good luck!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vill gärna se! Pappa K gillar den översta bäst, och den hade nog jag kunnat välja, även om det finns en gul småblommig Pip som jag älskar! Men vad för kakel till? Vitt blir för, vitt, med vita luckor. Grått är ju fint, men det blir kanske lite för mesigt? Mörkgrått? Beige? Haha, shit pommes vad klurigt!

    SvaraRadera
  3. Hejhej,
    så kul att göra om lite i köket. Ibland behövs en uppfräschning hemma. Varför byter ni inte ut köksluckorna alternativt slipar ned det snirkliga?

    Jag jobbar på Byggla.se. Behöver du hjälp och rådfrågning om hur du ska göra är Byggla väldigt passande. Du kan både starta ett projekt och en tråd och fråga våra bygglare (varav många just gör om köket) om vad du ska använda för tapet eller hur man slipar ned köksluckor snyggt. Vill du veta mer kan du maila mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer om Byggla och erbjuda en liten kompensation. Och ja, jag röstar lugnt på den översta tapeten! :)
    Ha det fint!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! Det blir dessvärre inget superavancerat, eller kostsamt, då vi planerar att flytta och inte renoverar för vår egen skull. Men nästa boende, eller i vart fall nästnästa, blir 'på riktigt':)

    SvaraRadera