tisdag 3 januari 2012

en fundering


När nu lillpluppan behagar dyka upp så kommer hon ju inte att sova sådär jättebra på nätterna. Bebisar gör inte det nämligen. Med anledning av detta kommer jag att vara seg, kanske t.o.m. falla i koma, när morgonen väl gryr. Men då kommer storebror att vara piggelin. Han brukar vara det nämligen. Och han kommer att skutta upp ur sin säng och vilja att jag kör leksakståg eller äter låtsas-köttbullar som han lagat till frukost. Kommer det att funka om jag målar ögon på mina ögonlock och sover upprätt i soffan en timme eller två? Under tiden kanske han vill ägna förmiddagen åt lek på egen hand, tyst lek alltså, förslagsvis yoga eller meditation?

Svara inte. Jag kommer bara att bli besviken.

/Otåliga mamman som ägnar dagarna åt att åka gratisbusslinjen i Härnösand runt runt för att fördriva tiden. Vet inte vem som är gladast för de nya bussförbindelserna, tanter och farbrar i 80-årsåldern eller lillplupp nyss fyllda 2?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar