lördag 7 januari 2012

+ 17 kg


Holy cow. Är förvånansvärt pigg. Promenerar, städar, lagar mat, kånkar på - och springer efter - lillplupp (ok, inte springer, vaggar mest). Jag har nog sagt det förut, men vilken skillnad mot att vara gravid första gången! Då låg jag mest på en divan, läste tidningar, ojade mig, åt vindruvor och domderade med pappa K, som en riktigt bortskämd spoling. Nu är det mera - Askuuungen!

Tidvis har jag varit ett trötto och knakat i fogarna, men att gå på föräldraledighet och att ha svärmor här har gjort under. Nu är jag rent ut sagt less på mig mitt oformliga själv, och jag misstänker att det inte är riktigt lika spännande att läsa om det längre heller... Samma gamla. Det bästa sättet att bota förlossningrädsla tycks vara att gå omkring gravid i nio långa evighetsmånader, då vill man bara ha ut bebben. Även om om man måste föda på kuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar