tisdag 14 december 2010

vargavinter


-24 grader, det är en vinter som heter duga gott folk. Vi som ska på promenad till Öppnis idag! Man drar sig för att gå ut en dag som denna, oavsett hur många lager på lager på lager man byltar på sig. Thermobrallor is the only way to go.

Vaknade med ont i ryggen, och är mest förvånad över att det inte kommit tidigare. Efter att kånkat tiotals tunga kartonger, samt ett helt badrum (minus rummet) och lillplupp dagarna i ända, så borde man få ont i ryggen.

Men he går över. Man kan nog basta bort det, som min finske far skulle ha föreslagit. Han har förvisso även rekommenderat mig att sätta en febrig lillplupp i bastun (pästa medicinen!) och när jag hade värkar förra året försökte han få mig att uppsöka en bastu, trots att jag hellre låg i fosterställning och pep. Njet. Men nu kanske det vore något (inte värkar alltså), ett bastubad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar