fredag 10 december 2010

i väntan på julkort

Igår var kanske den mest oproduktiva dagen i mammaminne. Bytte ett par diarréblöjor och åt mat, vill jag minnas. Nu har vi skickat hem gammelmoster och en febrig farmor, bara lilla familjen och polacken kvar i oredan.

Idag har lillen och jag trotsat den sibiriska kölden och spatserat ner på stan och handlat julklappar/presenter till lillen och en kökslampa hos en lokala lamphandlaren. Jag skulle även posta julkort, men de har det ju så göttigt och varmt i väskan, så att där får de tydligen bo ett tag till (nästa jul?). Jag har även, efter stor vånda och till en extra kostnad, ringt hit sopbilen. Först tänkte jag tillämpa det-som-göms-i-snö-tekniken på vårt hushållsavfall, men därefter insett att det kanske inte är lite märkligt beteende.

Jag har även fått hjälp av vår polske hjälpreda att skotta fram vår brevlåda. Misstänker att vi inte fått någon post på grund av att brevbäraren inte kunnat komma åt lådan, inte utan att bestiga en snövall med sin trave julkort. Så äventyrliga kanske brevbärare inte orkar vara. Men vad vet jag? Jag är ny i hus.

Vet ni vad? Det är HELG! Detta innebär att pappa K snart knallar hem genom dörren och vi kan börja ta itu med eländet (vårt s.k. hem) och äntligen få lite saker gjorda. Wonderfulness.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar