torsdag 16 december 2010

att sitta i soffan med en skål chips och julmust och höra pappa K sköta nattning på övervåningen

Min bästa vän är inte en person, utan flera fina vänner som jag saknar varje dag. De bor så långt bort, och tiden räcker aldrig till.

När jag borstar tänderna så tänker jag, med dåligt samvete, att jag borde tandtråda och munskölja.

När jag lagar mat så blir det pannkaka, alltså inte rätten pannkaka. Ibland blir det riktigt smaskigt, då blir jag förvånad. Pappa K är mästerkocken hos oss.

Jag är (lite) rädd för att inte lyckas pyssla ihop småbarnslivet med jobb osv. Det ständiga dåliga samvetet är jag rätt så jätterädd för. Att inte räcka till eller hinna med.

Den värsta känslan är när det man känner sig så stressad att magen gör ont och man blir alldeles förvirrad och tankarna bara snurrar mot framtiden, aldrig i nuet.

Den bästa känslan är att vara i nuet - med min man och son. Gå på promenad tillsammans eller bada lillpluppen till exempel. De enkla sakerna.

Jag är bäst på att hantera kriser och planera evigheters evigheter framåt.

Jag är sämst på att ta det piano och på att sova på dagen.

Jag lyssnar på dåliga radiokanaler, för jag lyckas aldrig hitta rätt i vårt nya hem, trots att jag rattar fram och tebaka.

Jag pratar mycket och gärna, helst över ett glas rött. Kaffe funkar.

Jag tycker om att läsa långa böcker, god mat, ost, att bada på sommaren, att titta på tv-serier med min man i soffan, resa, pussas och läsa DN-söndag med familj+amerikanska pannkakor med lönnsirap+en stor mugg svart kaffe.

Kärlek är faktiskt inte så svårt som man kan tro. Det är trygghet och lycka.

I somras så missade vi nästan allt det fina somriga på grund av sjukdom i familjen och vi hade ingen semester. Lite sorgligt.

Sist jag grät var nog häromdagen. Det är mycket nu. Oflyt. Men jag har ju mina fina som gör mig så glad.

När jag vill tänka så promenerar jag. Men helst vill jag nog tänka mindre.

När jag bakar så trivs jag som fisken. Det blir gott, men aldrig uppätet.

Just nu äter jag chips, som jag längtat efter hela veckan. Mmm.

Idag har jag mest skottat snö, strukit gardiner, läst pekbok och grubblat.

Ikväll ska jag natta om lillen ett par gånger och soooova.

Imorgon kommer jag att glädjas över att det är fredag.

Min mobiltelefon är kanske min viktigaste ägodel. My precious. När jag dör kan ni bända den från min likstela händer.

När jag vaknar på morgonen lyssnar jag med halvslutna ögon på lillpluppens pigga pladder och känner kärlek.

Om jag var ett djur skulle jag vara älg. Skogens konung, need I say more.

Lista norpad från denna blogg, denna och den här också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar