tisdag 6 juli 2010

precis min kopp te


Jihaa!



(Rörstrand)

Vem behöver loppisar när man har svärmor och moster I att norpa gammalt porslin, dukar och kristallskålar av? Fick några fina kaffe- och tekoppar och ett drös fat av svärmor häromveckan.

Jag är för övrigt sämst på att fynda på loppisar och second hand. Kan inte se skogen för alla träd, irrar runt och tittar länge, och köper inte en endaste pryl i slutändan. Får för mig att allt ser ut som 100-åriga tant Agdas gamla bohag, fastän jag gillar gamla retroprylar.

Men en pryl fann jag nyligen i en affär med begagnade barnleksaker - den tjusiga träponnyn ovan. Nu har jag fått för mig att jag är rena rama Martin Timell och ska måla den lilla pållen och pimpa den med målarfärg. Min kära väninna R:s tös har en så tjusig vit gunghäst som jag inspirerats av. Men det storslagna pysslet får vänta till en regnig dag i höst. A ska ändå inte ut och galoppera än, då han inte kan sitta stadigt på sin lilla bak ännu.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin gunghäst! Den kommer ju bli kalasfin när du får orken att pimpa lite.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det, det såg överkomligt ut att måla den vit som Vilmas och lite brunt på manen. Ska väl till och med jag klara;) Visar sen hur det blev! Men det blir lejter i Härnösand.

    Kram!

    SvaraRadera