tisdag 20 juli 2010

tack för maten den var god, hoppas den inte var hemmagjord!


Idag får vi supersött besök att en flickbebis, lilla I och hennes fina mamma S. Självklart har A och jag köpt en liten present. Schh, säg inget till dem, men det är en rosa kofta med prickar på. Det är lajbans att köpa tösakläder som omväxling.

Kanske inte ser så aptitligt ut nej...

Idag har jag slagit på stort och lagat egen barnmat, spaghetti och köttfärssås. A tyckte det smakade äcklo-päcklo och spottade ut allt grundligt och utan tillstymmelse till tacksamhet över den extrafina gourmetlunchen. Innovativa, och lite besvikna, mamman fick blanda 50/50 hemmagjort med burkmat och vips var det uppätet.

2 kommentarer:

  1. Men det ser ju smaskens ut, förstår inte vad lilla A menar med att spotta ut, V är precis likadan, just nu kastar hon all mat på golvet och spottar lite här o var. Och hon borde ju veta bättre, A e ju iallafall liten ;-)

    Såg att du frågat om ansiktskräm, smickrad jag blir! Jag är ju bäst på och rekomendera mitt "egna" märke som tyvärr innehåller mineraloja...

    Just nu njuter vi av klarblå himmel och stekande sol på gotland, loving it big time!!!! Sorry, jag vet att du blir avis, men jag tänker på dig och jag läser din mysiga blogg varje dag, dina bilder e så fina!

    Stora kramar

    Stora

    SvaraRadera
  2. Haha, han är ju inte van vid hemlagat, och mamma är ingen mästerkock direkt. Har varit en burkmamma ända tills jag fick det här rycket. Men jag ger inte upp, nog tusan ska jag kunna laga något som passar den unge herrn;) Och burkmat älskar han och äter glatt, så det är ingen fara på taket! Däremot har han slutat sova igen...

    Oki, jag har hittat en serie ansiktsprodukter som jag ska beställa på nätet, Rosenserien. Har bara fått för mig att det ska ska vara utan mineralolja. Så less på min hy, suck. Men det är inget nytt.

    Det låter som att ni har det supermys! Åååhh:) Vi ska till stranden idag med några kompisar och grilla och ha det gott. Och nästa vecka ska vi ut och segla, om vädret håller i sig.

    Ni får ha det så superduperbra och sola och bada till max! Pussa på lilltösen från mig! Kramar!

    SvaraRadera