måndag 5 juli 2010

det är få förunnat

att ha så härliga svärföräldrar. Idag har A och jag haft en toppendag i Täbban. Vi har hängt i trädgården, A badade i sin lilla pool, näckade på en filt, käkade sin nya favvo - jordgubbar, drog hunden Beda i svansen och öronen, försökte tjoffa in en munfull gräs i truten, gungade och en massa annat trevligt och somrigt. Hurra för farmor och farfar!

Allt detta skedde medans mannen i huset slet i sitt anletes svett för att försörja familjen. Putting food on the table, som han skulle ha sagt med en italiensk mafioso-brytning. En klapp på axeln för herrn i huset.

Som sagt - vi njuter av sommaren! Herregud, jag kom precis på att jag inte ätit glass idag. Mot frysen!

4 kommentarer:

  1. Å vilken fiin blogg du har skapat, nice pics och trevligt innehåll, ser fram emot att följa era dagliga upptåg, känns ju som att vi hänger dagarna i ända :-)

    Bilder på gunghästen, skicka på mobben el lägga upp på min blogg?

    Kramar i mängder

    SvaraRadera
  2. Åh, du är nog min allra förstaste läsare, wiho! Tack darling! Det är ganska skönt att ha någonstans att skriva lite, även om jag är lite kluven... Vet aldrig vilken nivå jag ska lägga mig på riktigt. Du hajjar säkert. Ska man outa sig själv, eller ska man vara mystisk och anonym?

    Du har en jättefin blogg du med! Lägg upp en bild där, eller skicka på din nya fäncy mobil:)

    Hoppas ni får en toppensemester! Massor med kramizzar!!!

    SvaraRadera
  3. Tack darling! Jag blir inte helt klok på blogspot, tyckte jag svarade på din kommentar tidigare... Jaja. Är lite kluven till bloggeriet också, å ena sidan gillar jag att skriva och fota och pyssla med den. Å andra sidan känns det lite mysko att skriva om sig själv, utan att veta vilka som läser. Haha, troligtvis är det väl ingen;)Det är en rätt soft tidsfördriv iaf när man får en ledig stund.

    Jag gillar din blogg pinglan! Du får gärna lägga upp en bild på gunghästen där, så kan ju jag typ länka eller vad man nu gör i bloggvärlden;)

    Ha en underbar semester! Massor med kramar från oss:)

    SvaraRadera
  4. Oj nu såg jag att båda kommentarerna dykt upp:)

    SvaraRadera