onsdag 7 juli 2010

chuck it in the bin


När bejbin kom köpte jag en sådan där måste-ha fylla-i-vareviga-detalj-om-bebisen-bok (typ vilken dag andra molaren på vänster nedre käke växte fram och annat superintressant). Nyligen började den falla isär i sina beståndsdelar. Sidorna bara rasade ut när jag bläddrade och skrev i den. Jag tycker ilsket att den borde ha varit aningen bättre kvalitet och mer beständig, då bebis kanske vill bläddra i den som vuxen, och den i all skörhet föll sönder innan han fyllt sex månader. Jaja, så är det ibland. K tyckte jag skulle tejpa den. Tejpa?! Killar, suck... Till saken, jag har köpt en ny. Den billigaste som fanns. Nu är jag en bra mamma med stenkoll igen, pjuh!

Den översta boken är alltså den nya. Den undre får betyget 0/5 för 1.den är pajko, och 2.för att halva boken handlade om barnets dop. Baby A är hedning så sidorna ekade tomma och det såg lite deppigt ut.

2 kommentarer:

  1. Like it! Var hittade du den söta boken? Jag vill gärna ersätta min me...

    SvaraRadera
  2. Åhléns:) Men jag undrar bara - varför finns det inga könsneutrala, de är alltid rosa eller ljusblå, aldrig moderna och bara snygga?

    SvaraRadera