torsdag 15 juli 2010

en sommardag i asfaltsghettot


K jobbar denna soliga dag och därav inget solande och badande på schemat. Då får man bjuda hem vänner på glass för att sätta lite sprutt på dagen!

Dagens fika består av glassbåtar, lite old-school sådär. Jag skulle uppskatta att ungefär tjugo procent av min tillvaro består av fikande och diverse kaffedrickande. Självfallet har detta eskalerat i och med föräldraledigheten. I en tid av sockerhets, GI, intervallträning och allmänt hurtbulleri så är denna min fikavurm helt opassande och något jag brukar undvika att prata högt om. Men nu outar jag det - jag fikar något sockerhaltig, nästan varje dag.

Och tränar varannan månad. Njae, det är inte riktigt sant. Jag gillar att träna, och hade ju kommit igång med löpträningen ordentligt denna vår, men den lades på is då det blev lite mycket just nu. Men imorrn, då jäklar är det dags igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar