onsdag 14 juli 2010

här vill jag bo





Det vita huset.

Bed & Breakfast i Östanbäcken. Rekommenderas varmt! K kikar fram lite sådär okrystat och naturligt för att illustrera hur sablarns mysigt det var.



Utanför vårt rum trippade det runt tre tjusiga hönor. De hade liksom fjädrar på sina ben, så det såg ut som de hade fjäderbyxor i 70-talsstil. Mycket snyggare än skrangliga otäcka fågelben!

Vi valde lägenheten i Östanbäcken. Den är inte perfekt, men det fanns så mycket charm och idyll över området att jag nästan svimmade. Här vill jag bo, kände jag på stört. Min fina man som känner mig så väl visste att jag skulle jubla om vi valde denna. Och jag jublar!
Gruset knastrade under skorna. Alla hus var målade i bjärta färger och det såg ut som rena rama Bullerbyn. Där ska jag stå i mitt kök och baka bullar. Förhoppningsvis får vi mycket finfrämmande från huvudstaden.

Det var en mysig resa och det var härligt att få umgås med varandra. Men nästa gång vi åker, då får lillplupp ta och packa sin väska och hänka. Det var fasligt tomt utan honom, och jag ringde svärmor oroligt flera gånger för att kolla läget. Kände mig som en nojjig och galen småbarnsmor. Men det fanns inget att oroa sig över, lille A hade det kanoners hos farmor och farfar. Han klarar sig galant utan mor och far. Nemas problemas sade A. Han har busat och skrattat, badat och gungat. Lite ledsen hade han varit en timme innan läggdags. Men natten gick strålande, och han hade vaknat en gång (1!!!). Hur tusan gick det till? Man undrar ju vad det hemliga trixet är...

Tack för hjälpen svärföräldrar och moster Inger!


2 kommentarer:

  1. Låter ju underbart, och ser faktiskt riktigt mysigt ut! Ser fram emot att besöka er i nya staden, för jag hoppas att ni även godtar besök från andra ställen än huvudstaden... ;-)

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Njae, jag vet inte Becca... Helst vill vi ju ha storstadsfolk på besök;)
    Såklart ni är välkomna haha! Det vore sååå sjukt kul att ha er på besök! Jag kan visa er stan, det tar ungefär 4 min haha! Men ni hajjar ju hur litet det är liksom, ni är ju oxå småstadsfolk:)

    SvaraRadera