måndag 1 november 2010

alla överlevde dagen

Idag har mamma M varit ute i trafiken och gjort samhället osäkert. Det är inte klokt att ett trött småbarnsmamma ska få vimsa runt på vägarna i en bil, sväng hit och dit, bromsa och gasa om vartannat, och allt utan förvarning för de andra trafikanterna. Spännande körning utövas, man vet aldrig vad som ska hända härnäst.

Jag har hjärtat i halsgropen trots att jag är hemma nu, i tryggheten. Körläraren påpekade att jag ser livrädd ut när jag kör. Skenet bedrar inte vill jag lova. Jag sitter där och är helt övertygad om att jag ska dö. Snart och våldsamt. Lillen blir utan mor. Pappa K utan fru. Körläraren Ola ryker nog också med. Klart man inte kan se avslappnad och obesvärad ut då.

Imorgon kör vi igen. Stanna hemma om ni kan.

1 kommentar:

  1. Hej finaste Mia!

    Du är så himlans duktig som börjat köra! Du kommer bli hur cool som helst på vägarna efter några race i övningsbilen, promise!

    Haft en toppenvecka i London, Primark fick lite extra klirr i kassan efter min två timmar långa visit, bilder kommer snart!

    Saknar dig!

    Får prata på telefon snart!

    Kramar till lilla familjen

    SvaraRadera