söndag 7 november 2010

just bring it on





Pappa K tycker att jag ser ut som en samisk pojke i mina nya skor.
Just the look I was going for!


Idag tog vi en tur till Örnsköldsvik och Naturkompaniets Outlet, för att köpa kåsor, frystorkad mat och spritkök. Inte. Jag var på jakt efter en tjusig (någorlunda oful iaf) och framförallt varm vinterjacka. Vi hade termosen fulltankad och bullpåsen nedpackad i en rygga, för att vi skulle bestiga Skuleberget efteråt var tanken, som de hurtiga naturnissar vi försöker bli.

Jag hittade ingen jacka, men pappa K och jag hittade varma och foträta vinterpjucks. I år ska här inte frysas! Jag är för gammal för att stå där och huttra i snön med blöta fötter, iförd jeans, skepparkavaj och en chic basker som inte täcker öronen ens, i -15 grader och snålblåst. Våga vägra frysa ihjäl! Varje år glömmer man hur helvetiskt kallt det faktiskt är under vinterhalvåret. Redo för pulkabacken med lillplupp är vi nu i vart fall! Förutom att vi inte har någon pulka...

Ingen bergsvandring blev det heller. Helt plötsligt befann vi oss i en snöstorm, och tog termos och bullar hem till köksbordet där vi fikade istället. Det är bebissteg som gäller när vi börjar umgås med naturen i Norrland. Nästa gång kanske vi till och med kliver ur bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar