torsdag 4 november 2010

not always as appreciative as one would wish


Idag åkte vi till Murberget, eller Sugberget som min bror valde att kalla stället. Inte alla utflyktsmål är helt uppskattade av pojkarna. Helst vill de bara vara hemma och spela tv-spel och dricka cola. Men icke, onda mamma M tvingar ut dem på musei-besök.

Det hölls en String-utställning (hurra!), en om samer, en konstutställning och en med gamla mopeder. Mer underhållande än väntat, tyckte jag. Det spelades klassisk musik live också. Jag hade i vart fall kul. Så det så.

Efter så fikade vi och jag köpte en poster. När vi skulle betala i kassan pruttade lille A högt och fasligt stinkigt i min famn. Det tyckte kassörskorna var underhållande. Det var den utflykten. Nu är det tv-spel som gäller.

Imorgon åker besökarna hem.

1 kommentar: