söndag 14 november 2010

i would if i could


Ibland tänker man - åh jag ska bara skriva en snabb rad på bloggen, så att söstra mi inte blir argsen. Men så kommer något i vägen. Till exempel en pirayabebis som går till attack. Nu sitter jag här med blöta och kalla strumpor, men med livet i behåll. För denna gång...

Det jag skulle säga med den snabba raden var att idag är 0 dagar kvar. Klockan 14.00 hos mäklarn, då jäklar ska det sörplas kaffe och skrivas på papper. Och imorgon ryker badrummen. Hehehe.

Tre random grejer hinner jag nog förtälja innan pirayan återvänder:

1. En mycket mer ointressant grej (än hus) är att Fejsbok håller på och slänger ut mig ideligen, säger att jag måste logga in hela tiden. Jag förstår vinken. Jag är inte välkommen längre. Borde skaffa mig ett liv. Etc. Men åh, vad ska jag då göra när lillpluppen sover? Städa? Sätta in viktiga papper ordningsamt i pärmar? Tack, men nej tack.
Fejsbok, ta mig tillbaka! Abstinensen är total. Lindrar den genom att gå in via mobilen.

2. Shoppingsugen är jag också. Funderar på att gå och köpa en kofta på det gemensamma kortet. Eller kanske inte, borde väl köpa spackel eller en fräsig toasits. Här har vi varken tid eller råd med dagens outfits, hör ni det.

3. Pluppen är förkyld. Igen. Igen. Igen. Osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar