onsdag 17 november 2010

mitt program


Det är alldeles för tidigt för att börja tipsa pappa K om julklappar. Men jag kan inte hålla mig, den här boken vill jag ha (skulle jag vilja be att få, tack)!

Det är 'mitt program'. När det börjar så ropar pappa K - nu börjar ditt program! Min ena syrra och jag pratar om avsnitten på telefon ibland. Ojar oss om någon serverat köpt baguette, fy farao hur kan man göra något sådant? Eller köpeglass för den delen!

Alla vet ju att man måste göra mat från grunden, annars suger man och förtjänar max 5 poäng. När man gör glass så ska man mjölka kon själv, odla vaniljstången i sitt trädgårdsland, vispa ihop smeten i sitt designerkök och därefter kärleksfullt döpa rätten efter sin gamla faster - 'faster Huldas hemmagjorda och überekologiska vaniljglassdröm avec surprise'. För att den ens ska vara ätlig.

Samtidigt som man tittar på programmet sitter man med en skål Big Pack tresmak i knät.

1 kommentar:

  1. Ikväll vill jag titta på halv åtta hos mig med Theo!
    Han blif nog en superkock en dag.
    Kram

    SvaraRadera