söndag 14 november 2010

fars dag


Idag tog vi oss en extremt fin och naturskön promenad. Eller så gick vi vilse i ett industriområde. På en väg som saknade trottoar. Men vi hittade ut ur Sovjet-kulissen så småningom, och kunde promenera vidare. Pjuh.


Idag ville lillplupp och pappa K prompt äta på Subban. Så det gjorde vi. Pluppen vill mest äta salladen.

För att inrätta en tradition så har lillplupp givit sin far en blå slips. Fadern K blev mycket nöjd. Den ska han ha på jobbet när han behöver vara tjusig, är tanken. Jag ska spionera på honom när jag börjar jobba, för att se att han använder den. Jag funderar även på att smyga in på hans kontor och se om blomman han fick i födelsedagsprelle är död...

Vi ska även fira med lite Vienettaglass ikväll och en god middag. Jag föreslog att jag kunde baka något smasko dagen till ära. Men det betet nappade inte pappa K på. Han vill ha glass. Det får han.

1 dag kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar