tisdag 30 november 2010

cheeky monkey


Ett litet pyssel som jag glömt bort är tyg och canvasar som jag köpt förut, och ska göra djungeltavlor av till A's rum. Tanken är att jag bara ska spänna över tyget och häfta fast. Tänker mig att det borde bli tjusigt. Pyssel-light.


-16 grader och strömavbrott har vi haft nu på morgonkvisten. Men nu är strömmen tillbaka, tur det - jag var ruskigt kaffesugen, och frusen. Jordbävning ena dagen, strömavbrott andra. Rena rama action-filmen man lever i.

Idag får vi se om vi får lekbesök eller går till Öppnis. Något hittar vi på. Packar en kartong kanske. I eftermiddag ska jag på handledarkurs för att få börja övningsköra med maken. Det är lite svårt att komma iväg på körlektioner varje vecka. Blir lite mer flexibelt att kunna köra på kvällarna, om vi skulle råka snubbla över barnvakt. Jag behöver övning om det ska bli körkort.

Vet ni vad? Jag är väldigt nöjd med livet. Det är en sak jag tänkt på. Vi har det bra häruppe i norr, även om vi saknar familjen och vännerna (sjukt bra sådana har vi ju). Lite stendöd är ju kanske Härnta som stad, om än rätt så fager.

Men faktiskt, på ärligt, jag är nöjd med boendet, med jobbet som börjar snart, med den fina vintern, med all tid som vi får tillbringa med vår fin-plupp (vilket är det allra viktigaste i hela vida världen), att vi så sakteligen börjar få ett socialt umgänge och hela tempot här uppe är perfa när man har en liten familj. Ingen hets så långt ögat når. Man får vara vara lite halvdan. Det vill säga gå i fula thermo-brallor och ha en fururelax.

Därmed inte sagt att man inte ledsnar någon gång. Men just nu i livet är livet finemang. Till och med badrummen väntas vara klara på fredag. Det ni. Då jäklar ska jag sätta mig på vår nya toa med DN i handen, och njuta av vartenda krona kakel och foglim.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar