torsdag 25 november 2010

death by lavender



A puttade ner en glasflaska med fäncy badolja i badrummet när vi tog ett bad nyss. Vi satt och plaskade glatt en stund trots fadäsen, det kändes till och med lite extra lyrrigt med lavendeldoft. Som arombad på spa, fast med en plupp som kastar fulla schampoflaskor i ansiktet på en.

Men efter cirkus fem minuter började jag känna mig helsnurrig och illamående. Nu när oljan legat och gosat sig på golvvärmen, ligger lavendelukten som en tjockt täcke i badrummet. Funderar på att kissa i en gummistövel och inte göra något åt eländet förrän vi flyttar. Eller i vart fall inte tills pappa K kommer hem från innebandyn.

4 kommentarer:

  1. Ni kör på death by lavender medan jag själv kör på death by halka. Jag har inte riktigt återhämtat mig från praktvurpan än, dock undrar jag om det var någon granne som såg vad som hände eftersom väldigt kort därefter var det sandat ute.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. hahaha..... för kisset som gosar till sig i stöveln kommer säkert lukta bättre än NOT! mitt tips är att inte kissa i stöveln. hur du löser resten lägger jag mig inte i :) kram!

    SvaraRadera
  3. aaah! jag ser fröet till en framtida affärsidé; Spa med plutt kastandes schampoflaskor! bara han kastar dom på rätt ställe och precis lagom hårt kan du kalla det behandling och ta hutlöst med pengar för det :) Och om nån skulle protestera kan du antingen 1)bedöva dem med lavendel tills de ger sig eller 2) kasta ut dom i snöstormen till de ger sig :) Jag tror det skulle bli en total succe, vad tror du? ;)

    SvaraRadera
  4. Pappa K fixade när han kom hem! Hurra för honom! Haha, men han svor lite över att vi lyckats tappa en glasflaska olja bakom badkaret;) Men det luktar inte ens så farligt mycket längre. Pjuh.
    Marie - han skulle kunna kasta dem på väl valda punkter på ryggen, akupressur. Du får öva upp honom till spaterapeut. Någon måste ju dra in slantarna, för någon förskoleplats verkar de inte lyckas skaka fram...

    SvaraRadera