söndag 23 januari 2011

welcome to our humble home


Fina inflyttningspresenter fick vi. A fick leksaksbilar och saftglas. Hur bra som helst. Och mamma M är lika glad. Älskar Iittala, blommor och vin! Har börjat bygga på mig en Marimekko-samling. Nu fattas bara en rosa skål... Och en ljusblå. Äh, ge mig hela sortimentet.


Lite lätt sega efter inflyttningsferren igår. Vi hade huset fullt av arbetskamrater, och hade en rysligt trevlig kväll. A var mycket nöjd med uppslutningen, och gick från rum till rum och high five:ade (hans nya grej) alla gäster hela kvällen lång. -Vaivaj, säger han och sträcker fram kardan. Försök motstå den. Till och med de minst barnkära klappar glatt till hans lilla dreggelhand.

Ett tips på smaskig fördrink (det är sjukt avancerat, så det gäller att hänga med!)

Vuxen-slush

1/2 glas halvsmält piggelin
1/2 glas bubbel

Slurp!

3 kommentarer:

  1. Å vad kul det låter med inflyttnings-partaj! Gullponken kan ju ingen vettig människa motstå att gulla med!

    Marimekko-skålarna och de små ljushållarna är vad jag samlar på mig, gärna en i (nästan) varje färg, de är ju faktiskt riktigt tjusiga!

    SvaraRadera
  2. Åh Mia, vad glad jag blir att du fortsätter blogga :)

    Har tre Marimekko-skålar. Fina som snus är dom jue! Den ljusgröna är ju jättefin.

    Ses snart igen! Jajaja! P&K

    SvaraRadera
  3. Haha, här är jag igen;) Jag saknar er! Lite mindre stressad och utan krav tänker jag nog skriva av mig lite.

    Det var jättekul med inflyttningsfest! Lite galen uppslutning bara, det kom över 20 pers och vi hade utlovat mat:) Tre långpannor hemmagjord pizza trollade vi lagom stressat fram, och plats har vi ju gott om. Och vin!

    Marimekko-skålarna är superfina tycker jag. Jag har nu tre stora och en liten. Så man får väl nästan säga att jag samlar. Är så sugen på en ljusrosa härnäst, men det är ingen brådis.

    Kanske är en åldersgrej(tantvarning), jag har aldrig brytt mig ett jota, men helt plötsligt älskar jag fint porslin och glasjox! Och heminredning.

    SvaraRadera