torsdag 13 januari 2011

the good new days

Jag har misstänkt att det skulle bli såhär, och har nu bestämt mig. Jag har inte lust eller ork längre. När jag kommer hem från jobbet visa jag mysa till 100 % med mina karlar, äta middag och varva ner, innan det är dags att kollapsa i sängen.

En ny tid är kommen, en där mammaledigheten tagit slut och jobbandet tagit vid. Det har varit ett fabulöst år. Men det är över för denna gång. Det kommer fler mammaledigheter i framtiden, får man hoppas.

Jag har tyckt om att skriva här; för att skriva av mig, hålla kontakten med vänner och för att jag - om sanningen ska fram - har känt mig rätt så ensam i en ny stad. Jag är en synnerligen sällskapssjuk person. Men nu känns det inte lika ensamt längre. Jag har hamnat i ett sammanhang, på ett jobb där jag trivs och med en bekantskapskrets som inte är helt obefintlig längre. Underbart nog! Det känns som att livet här har kickat igång.

Tack för att ni läst och kommenterat! Ni har varit ett ypperligt sällskap under de stunder som lillen tagit en tupplur och jag fått andas ut och skriva av mig.

God fortsättning!

4 kommentarer:

  1. Ok, trist för oss men jag kommer att sakna dig. Lycka till på nya jobbet, dagiset och livet. En dag kanske vi möts på väg till Dollar eller nåt. Tack för trevlig läsning.

    //Mia

    SvaraRadera
  2. Meeeeeh?? Ska du lägga ner? Lägg av! Ska jag starta namninsamling eller?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, tar en liten paus iallafall:) Jag har tappat inspirationen helt just nu. Vad gulliga ni är!

    Jag tycker du borde ha en blogg Jelena, kan tänka mig att den vore alldeles superkul och fin, kom igen;)

    SvaraRadera
  4. nää du, kommer inte ens ha tid o kissa om en månad :D :D

    SvaraRadera