söndag 23 januari 2011

tålamod mitt barn


Vill ha lillens rum klart. Nu. Det kommer ju att bli så himla rackarns fint, tror jag. Men det är fortfarande minst sagt halvfärdigt, det går så sakta när man pysslar med annat om veckorna. Typ jobb.

Rummet är snart färdigmålat i en fin blå nyans. Men det ska dit både golv och lister, möbler, gardiner och hela tjottabaletten innan det är dags för inflyttning. Hmm, vi får nog jobba på lite raskare här framöver om pöjken ska hinna flytta in innan han är vuxen och det är dags att flytta hemifrån.

Lägga på ett kol endera dagen, så att säga.

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli så bra så! Jag själv är ju expert på att dra ut på saker och ting, bland annat färdigställande av allt renoverande och pysslande i hemmet.

    Men jag märker att jag blir så mycket mer nöjd när jag verkligen tar tid på mig och får till det som jag vill, än att bara göra det färdigt för att få det färdigt om man säger så.

    Och jag vet att lilla busfröet kommer få det finaste rummet inom en snar framtid med en så duktig mor! Ser fram emot bilder!!

    SvaraRadera
  2. Jag ser också fram emot bilder, haha!

    Nu är det ju K som ska lägga golv och så, och jag vill inte stressa på honom... Men kan han tamejtusan aldrig bli klar så jag kan börja inreda?! ;)

    SvaraRadera