måndag 12 mars 2012

en ful tingest i sänder


Före - kakel med svensk barrskog, vattendrag och vass i gammelrosa


Och efter - tadaa!


Minirenoveringen av köket är påbörjad. Först ut var det gräsliga kaklet som stuckit mig i ögonen vareviga dag. Huva huva, men bättre nu. Väggarna ska målas ljusgrå endera dagen snart. Mer blir det inte, en lagom make-over.

Imorse drog vi till öppnis för första gången för denna föräldraledighet och lillplupp fullkomligen älskade stojet. När vi kom hem utbröt högstämmig hungersnöd och jag blev (som vanligt) alldeles tokstressad och svettig när jag försökte laga lunch och trösta två små samtidigt. Nu tupplurar bägge barna och jag säger bara pjuh.

I veckan händer lite 'spännande' saker - återbesök hos bm, frissan och kanske bioklubb. Därutöver ska ett stort beslut fattas och förhoppningsvis ett jättemisstag rättas till. Men mer om det sista kryptiska senare i veckan.

5 kommentarer:

  1. Neje, inga kryptiska grejjer! Du måste berätta, ok? Via mejl? Jajaja! puss

    SvaraRadera
  2. Minirenoveringer blev förresten jättefin, glömde skriva det i all min nyfikenhet!

    SvaraRadera
  3. Inget dåligt, tänkte att jag ska formulera mig lite längre och förklara senare i veckan bara! Jag har mejlat dig darling:) Tack förresten, maken har inte tummen mitt i handen vilket gör det kul (och billigt) med sådana här projekt!

    SvaraRadera
  4. jättefint! kan man verkligen byta bara kakel utan att byta bänkskiva/diskbänk? :) kram på er!
    p.s. vet exakt vad du menar med tokstressad och svettig!

    SvaraRadera
  5. Tackar! Det är tunn panel, så det sitter utanpå det gamla kaklet bara. Jag hjärta Ikea. Även om bänkskivan också har gjort sitt (inte så modernt nej), så får den sitta kvar för det är en inbyggnadshäll (precis lika omodern, men funkar bra) mitt på köksbänken. Och byter vi bänkskiva, ja så måste vi byta hällen... Lika med mycket dyrare projekt. Jag trodde att det bara var jag som blev så tokstressad haha, och att alla andra hade värsta flytet i tillvaron;) Inte det? Skönt att höra!

    SvaraRadera