onsdag 30 maj 2012

a pain in my back


På förmiddagen hade vi en blåsig lekstund och därefter fika på Mormor Hilmas med vänner. Jag dras med en ryggvärk som gör det jobbigt att orka med. Det är ju liksom så att de två små här hemma inte bryr sig ett jota om sådana besvär, utan insisterar på att bli burna och runtkånkade ändå. Intresseklubben noterar att mamman är ur form liksom. Bääär mig!

Nu funderar jag på vad jag ska göra åt ryggvärken? Förstår att jag behöver stärka ryggen för att förbättra på lång sikt. Men hur? Kan jag göra något hemma? Hjälper massage? Naprapat? Kom gärna med tips, men inget mumbo-jumbo.



2 kommentarer:

  1. Nej inte ryggen! Jag har också haft problem, blev rekommenderad att köpa ett sånt där långt, elastiskt band och göra vissa övningar. Har bandet, men inte gjort några övningar... Shame on me! Ryggen känns dock lite bättre av sig självt, men övningarna måste ändå göras för det ryggonda återkommer titt som tätt. Och du, det där med tävlingarna och motiveringar är ju bara bull! Försöker inte ens längre!

    SvaraRadera
  2. Det var likadant med Algot, men jag orkade inte riktigt göra något åt, och så småningom gick det över. Eller det gjorde väl inte det, snarare så att man slapp bära honom lika mycket när han började krypa. Löste liksom inte problemet med svag rygg.

    Borde väl försöka träna lite, säger mamma M som åt cheese balls i soffan medan pappa K for till gymet igår, ähum... Inte bra.

    SvaraRadera