onsdag 30 maj 2012

just JAG

Tävlingar i tidningar/bloggar osv. där du ska berätta varför just DU förtjänar att vinna och folk drar de snyftigaste storysarna i världhistorien (på den nivån att Extreme Home Make-Over eller Soff i Propp  bara slänger sig i en taxi och åker hem till den tävlande). 

Tävla och vinn bärsele t.ex. - jag vill gärna vinna för jag har efter åratal av ofrivillig barnlöshet lyckats bli gravid, men så lämnar min man mig, och så har jag lägsta föräldrapenningen för jag studerar pedagogik för att bli en jättepedagogisk mamma, och så halkade jag i en trappa och majoriteten av benen i min kropp gick av och jag kan därav inte bära min lilla plinsessa med armarna utan behöver en sele, men har ju som sagt inte råd, DÄRFÖR ska just jag vinna.

Och man bah - jamen ta den förbannade bärselen.

2 kommentarer:

  1. :)

    Jag har för en gångs skull ställt upp i en sån där motivera-tävling. Men jag drog inget tårdrypande denna gång heller...

    Fin blogg har du!

    SvaraRadera
  2. åh men tackar! Jag är också med och tävlar ibland, men blir förvånad över de extraordinära historier folk kommer dragandes med;) troligt att man själv vinner då, när man har make, hela armar och ben, inte lägsta sgi:n osv. Jaja, tur i kärlek räcker långt! /mamma m

    SvaraRadera