torsdag 27 oktober 2011

en skum badare


Kvällsbad, med vattenkanna, schampon, duschkrämer, raklödder, leksaker, muggar - och ett barn, någonstans där mitt i allt skum och alla prylar.


Årets knasigast formade mage. Den står verkligen rakt ut. Hon har en hel pool av fostervatten.

Besöket hos bm gick galant, 11 kg upp, järnvärden, blodsocker osv. såg bra ut. Och det är fullt ös i kaggen hela tiden, sparkas och slåss, ibland ser man konturen av en hand eller fot svepa förbi på insidan. Ska få gå på extrabesök då hon verkar rätt stor, men har fått veta att de troligtvis inte gör något åt det ändå, man ska visst försöka klämma ut kolossjäntan ändå bara. Lajbans.

Nu ska jag sno ihop en kladdkaka och hemgjord vaniljglass, för vi väntar besök från Uppsala imorgon efter jobbet. Borde väl jaga runt med dammsugaren också, men någon måtta får det vara.

2 kommentarer:

  1. tjejmage!! :) Va fin du är! men jisses... det där med klämma ut damen verkar ju lite otäckt måste jag säga. Inte ett nytt snitt??

    SvaraRadera
  2. Tror att om man vill ha snitt måste man vara asbestämd om det. Det är ju lång tid kvar, så barnmorskans förslag var att jag begränsar mitt ätande framöver... Tack för den. Får väl se vad det blir av det hela, testar väl att klämma ut henne, går det inte, så blir det väl snitt till slut ändå. Inte jättenervös faktiskt. Ut kommer hon.

    SvaraRadera