torsdag 20 oktober 2011

big mistake


Årtiondets händelse i Härnösand - öppnandet av Ica Maxi torsdagen den 20 oktober. Men att gå dit efter förskolan för att kika på spektaklet visade sig vara ett misstag.

Massor med erbjudanden som inte gick att motstå, tyckte visst alla Västernorrlänningar. Köerna var milslånga. Nog för att personalen gick omkring och bjöd på godis och bananer till de köande, men någon måtta fick det vara, sade jag till mig själv efter att ha svettats i en orörlig kö i tjugo minuter. Jag tog de varor jag hade i famnen - en påse satsumas, en smoothie och tre böcker och gav tillbaka till flickan i självscanningen, som suckade och tyckte att jag var en ovanligt krånglig kund.

Nu har jag då inga satsumas. Och suget är överväldigande! Det borde ju ha lugnat ned sig på stormarknaden, kanske ska skicka ner den där pappa K. Jo, så blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar