torsdag 20 oktober 2011

att göra

Känner att jag låg steget före när jag väntade lillpluppen. Småköpte bebisplagg, hade stenkoll på vilken vecka jag var i och oroade mig och sjåpade järnet. Nu däremot, har jag ingenting ordnat. Men det är lång tid kvar. Tur det, för vi har lite att göra

- Köpa syskonvagn, hej Blocket!
- Införskaffa några extremt små plagg, ny amningskudde, små nappar, ny skötbädd. Det räcker nog så till att börja med
- Dona med Försäkringskassan, skicka in något formellt och svårifyllt pappersark
- hitta ett passande bebisnamn
- packa BB-väskan
- skriva ett förlossningsbrev, jo faktiskt, det tror jag att jag ska nu när jag har lite erfarenhet, åsikter och farhågor inför nästa förlossning (har inte varit på Aurora-samtal än)
- planera föräldraledighet, vem ska vara hemma när och hur länge?
- lära mig att sticka en liten filt. Nej, vem lurar jag? Be svärmor snällt om hon kanske kan sticka en

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar