söndag 11 december 2011

lite sen julkalender


och absolut inte min idé, sett denna lite varstans bl.a. här och här, men det kanske kan vara skoj? Lucka 1. Berätta om dig själv?

Mamma M (Mia) heter jag, 28 år, jurist, lite pedantisk och planerig, glad i hågen, snart mamma till två små (har en pöjk som fyller 2 år alldeles snart) och gift med den bästa snubben jag kan tänka mig. Jag gillar att resa, läsa böcker (inte chic-lit eller deckare så värst), titta på tv-serier i soffan med maken, fixa och dona hemma, baka, kläder, fika med vänner, inredning (50- och 60-tal kanske allra mest), skriva listor, yoga, långa höstpromenader, pussa på barn, ost, vin och att läsa morgontidningen med en kopp te i näven.

Och så gillar jag inte sport, kapris, dålig restaurangmat, strumpbyxor som hasar ned, kallt kaffe eller Sean Banan för den delen. Ni då? Vilka är ni egentligen?







1 kommentar:

  1. Jag kom hit av en slump när du kommenterat avenymamman för ett tag sedan, insåg att vi skulle ha barn samtidigt, så sedan har jag kikat in hit titt som tätt för att se hur det går för er;)

    SvaraRadera