lördag 31 december 2011

ett sprillans nytt år


2011 går mot sitt slut och jag behöver inte knipa för att hålla skrot-fian kvar i magen. Hon stannar där hon är och låter sig inte luras ut.

Vilket år hörrni! Kort summering: Vi har boat in oss i huset, betalat ett mindre lands BNP i elräkningar men även njutit av njutit av sol, frukt och bär i vår alldeles egna trädgård. Dessvärre har sjukdomar satt sin prägel på tillvaron - lillplupps mormor har varit (och är) sjuk och pappa K åkte på en okul sjukdom som har oroat oss oerhört, men som nu är lite mer under kontroll. Vi hade en alldeles underbar resa till Turkiet och njöt av tiden med knaspluppen, som fortfarande pratar om Kurkiet på daglig basis. Graviditeten, mycket kräks och lite tid till att reflektera över livet. Men nu är hon snart här! En ny kusin till A föddes under sensommaren. Hurra, vilket härligt kusingäng! Jag har jobbat mitt första år och överlevt det, upp och ner, men överlag trevligt och lärorikt.

Och nu nalkas 2012. Förväntningarna är alldeles lagom. Det där sabla* körkortet (*infoga valfri mer uttrycksfull svordom om så önskas). En utlandsresa med båda småttingarna. Lite viktiga val vad gäller boende. Hitta en klädstil igen. Mer tid i Stockholmstrakten och umgås med fina vänner. Lite träna. Pussas mycket. Klippa tånaglarna när jag når mina fötter igen, vem vet kanske fila hälarna också. Det blir nog bra.

Gott nytt år!


2 kommentarer:

  1. Gott nytt år vännen! Trots att jag är dålig på att höra av mig och finnas där så ska du veta att ni alltid finns i mina tankar!! Hoppas tvåtusentolv blir ett riktigt bra år där det positiva står i centrum!

    Kramar i mängder

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! Önskar er detsamma! Hoppas allt är bra med er och att era planer och drömmer slår in 2012:) Hur har ni det? Har ni haft en fin jul? Stora kramar från oss!

    SvaraRadera