lördag 2 april 2011

snor, ikea och kanelbulle


Har ägnat dagen åt shopping och strosande i Birsta. Vi köpte lite smått till lilla huset. Nästa helg ska det pimpas. Vi lyckades komma hem med en matta till tv-rummet på övervåningen, i fel färg! Men orkar verkligen inte åka 10 mil för att byta. Så om ni tycker vår fekaliebruna matta är ful, så tycker vi lite lika.

Köpte tavlan med motivet ovan till vårt sovrum. Jag vet att det är dödsstraff på att köpa tavlor från Ikea, det ska vara personligt. Äh då.

Jag var på jakt efter en vårjacka också. Så in i Norden less på vinterjackan som blivit smådassig. Köpte en kappa på Zara när vi var i Stockholm, men knapparna envisas med att trilla av, syr fast dem om och om igen. Sömmeri kvällstid är inte mamma M's kopp te. Men hittade otippat nog två jackor billigt (en übercool mc-skinnjacka och en preppy trench), på Cubus, av alla ställen.

Lillen är toksnorig. Näsdukarna tog slut när vi var ute och flängde, så jag har snutit honom i en fingervante och i min kofta. Ibland (lite varje dag) känner jag mig som vimsiga mamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar