fredag 8 april 2011

hemma är där mina hjärtan finns

Många kakor små...
Söta syskonbarn.
Men hemma hos min plupp bäst! Klart man vill skynda hem till den här tokstollen.


Mycket fika har det blivit! Notera den där apelsin-slicen som är ett ynkligt försök till att väga upp för de andra bakverken. Men hotellet och maten i övrigt var lågvattenmärken.

Det gick inte som på räls att ta sig hem. Men nu sitter jag äntligen i soffan. Ville pussa ihjäl den där lillkillen, men han ville inte pussa mamman sin riktigt lika mycket. Nåväl. Så kan det vara när man har en bestämd plupp. Men några pussar snodde jag rakt av bara. Det är märkligt vad man kan sakna så mycket. Tyckte att fyra nätter borta var lite väl långt.

Lugn helg framför oss. Hur skönt som helst. Pappa K sitter och gäspar bredvid mig redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar