måndag 25 april 2011

ge mig ett


- V! Ge mig ett - A! Ge mig ett - B!

Ni vet var ni hittar oss imorgon. Hemmavid.

Om ni funderar på att skaffa småttingar, tro för allt i världen inte att ni kan jobba när ni borde. De vill inte ha febriga pluttparvlar på förskolan, jo så kräsna är de faktiskt, inte ens om man betalar extra. Men det gör mig inget, vi har varit lyckligt lottade med få sjukdagar. Vi maxar myset hemma imorgon och hoppas på att sola kikar fram och att febern pyser väck. Då blir det glassparty i trädgården! Eller så vilar vi mest. Idag har vi arbetat så svetten lackat med att putsa fönster och plantera blomster*.

(UnderbaraClara-light-varning på mamma M's blogg snart. Husligheter i Norrland, Lord vart barkar detta hän... Mest ville jag bara säga att vi putsat fönster i typ åtta rum. Unisont wow:ande från alla? Ge mig ett wow. Inte det, nej).

2 kommentarer:

  1. Härligt att få plantera lite fina blomster mindre härligt med sjuka barn... Vi har haft en riktig eländig vinter och vår med sjukdomar så jag hoppas verkligen att vi gjort vårt för ett tag framöver... Hoppas liten skruttis snart mår bättre.
    Nu får du hålla utkik i brevlådan för snart dyker en liten vinst ner... *ler*
    kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Så länge han inte kräks är det helt ok att vara hemma och sitta i soffan och gosa med småsjuk pyssling. Men inte kul om det är stup i kvarten och de är jättekrassliga. Huva!
    Jätteroligt med vinsten! Jag ser så himla mycket fram emot paketet. Visar bild på var den hamnar efter inramning:) Kram!

    SvaraRadera