onsdag 29 september 2010

på med skjortan

Nu vet jag äntligen lite mer om jobbet, och alla problem är lösta. Jag börjar jobba den första januari, och pappa K sköter inskolning på dagis. Det ska bli så spännande och jag är otroligt tacksam! Man har kämpat så många år med studier och drömt om ett jobb som detta. Arbetskamrater, kafferast, lön och betald semester. Kanske dags att till och med börja föna håret igen, då man faktiskt kommer ut bland folk. Ni hör själva, det är storslagna planer som virvlar i huvudet på mig.

En sak till, när pappa K börjar jobba behöver vi verkligen inte längta ihjäl oss efter varandra, eller ens ha foton på varandra på skrivbordet - vi jobbar nämligen i samma byggnad.

Nästa vecka ska jag till jobbet och ta ledigt till januari. Är ju mammaledig för bövelen, trodde de att jag skulle börja på en gång?

Inatt kommer jag att sova gott, eller det bestämmer ju lillen förstås, men jag skulle kunna sova gott så lättad och lycklig som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar