torsdag 30 september 2010

fina höstdagar



Vad härligt det är när solen skiner, det gör under med humöret. När lillen vaknar från sin förmiddagstuppis ska vi ut och handla mjölk, idag ska vi nämligen få besök av en mamma och ett jänta vi träffat på Öppnis. Fadern har jobbat på mitt kommande jobb, liten värld. Det ska bli lajbans.

Det har känts lite ensamt här hittills. Jag är van vid att ha folk runtomkring mig, och har så fina vänner och familj söderöver, som jag älskar att babbla med. Jag måste säga att det har varit det det jobbigaste med hela föräldraledigheten - ensamheten (och den galna sömnbristen såklart). Hur mysigt det än må vara med en liten en (och tro mig, mammaledighet får 5/5 i mysighet och kulhet), så är det roligt att prata med vuxna, speciellt då bebis är yttepytte och inte gör mycket väsen av sig. Man städar och fejjar, promenerar, pratar i telefon och sköter om lillplupp, men det fattas ändå något. Jag är glad att vi hade några mammor och bebisar från föräldragruppen i Stockholm att umgås med, och att vi fick fikabesök av fina väninnor titt som tätt.

Igår efter att Kalle slutat åkte vi till Sundsvall och hämtade vinterdäck, käkade pizza och shoppade lite. Mamma M köpte två krukväxter och pappa K köpte en snajsig klocka, för den gamla är pajko. Inga namn nämnda, men jag tror att en liten person är orsak till trasigheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar