torsdag 19 april 2012

gud så spännande berätta mer


Igår rullade vi ned på stan och köpte några trasmattor, ljus och ljusbehållare att piffa upp inför fotograferingen med. Älskar trasmattor och blev så inspirerad av min väninna Becca.

När jag stod vid ljuslyktorna på Åhléns berättade en man en lång historia om att han hade haft liknande ljuslyktor som nära nog bränt ned hans husvagn när han sov. Vid bussen berättade en tant om sina knäproblem. Detta händer i stort sett alltid när vi lämnar hemmet, såväl i Stockholm som i Norrland.

Tror ni att äldre människor pratar med mig för att
1. Jag också är ledig dagtid och uppenbarligen inte kan fly för jag har en enorm barnvagn,
2. Jag ser snäll och förtroendeingivande ut,
3. De tycker synd om mig för att jag för att jag också är ensam (jojo, jag har ju småbarna förstås) och därför borde få höra en schysst historia, eller
4. Alla ovanstående alternativ?

2 kommentarer: