lördag 7 juli 2012

årets bästa




Efter ett litet missförstånd i packningen blev jag datorlös på semestern. Lite skönt faktiskt, ovant, men gött. Detta har ju då inneburit en frånvaro utan dess like. Men juli är lite så, inget är som vanligt eller vardag.

Om vi har det bra? Jajamen. Inledningen var dock lite tokig, vår första resedag började på akuten i Sundsvall där lillplupps hälta och bensmärta fick diagnosen höftsnuva (inflammation i höften). Men därefter har vi haft skoj mest hela tiden med vänner och släkt. Norrköping var fint, Kolmården tokkul, vi har badat massor, något glas rosé har slunkit ned,  Stockholm är sig likt och alldeles sommarbäst, hur många Daimglassar jag ätit berättar jag aldrig, uteserveringar överallt, Göteborg var ett äventyr utan barn (oj vad nervös jag var att åka bort!) och Madonna är Queen of f*cking everything.

Nu njuter vi av sommarvärmen i Kalmar, eller njae, alla utom jag och febriga lillpluppan. Vi sitter i soffan och njuter av lugnet för tillfället och de andra är på utflykt. Det börjar det längtas hem litegrann (mest jag), men det passar sig egentligen bra då vi borde dra oss norrut strax. 

Nu ska jag fånga sommaren och ta ett dopp i havet igen. Jag kan verkligen rekommendera alla och envar att göra detsamma. Så himla skönt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar