torsdag 19 juli 2012

om du insisterar

Mamma, vi måste gå upp nu! Jisses jag har försovit mig! Skulle ha börjat krypträna på bottenvåningen för evigheter sedan. Seså, chop chop bär ned mig.

- Men du, klockan är ju bara 05.00, och inte för att vara sån, men du har ju varit vaken lite inatt och så... Tänkte vi kanske kunde sova ut lite? Så vi orkar med resten av dagen?

Sova ut?! Är du från vettet mamma? Det finns verkligen ingen tid för sådana trista saker. Nej, nu går vi ner och har lite lajbans i stället. Drick en kopp kaffe och ta dig i kragen så kör vi!

- Mmm. Då kör vi.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, allt före kl 6 är ju faktiskt mitt i natten!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Det har ju till och med brorsan fattat. Jädra fräckt att gå upp fem och sen lägga sig igen kl.06.30, då jag redan druckit en kopp kaffe och rättat mig efter uppstigningen i ottan... Ingen ordning på småfolk.

    SvaraRadera