tisdag 18 september 2012

hemma bäst


Ser ni vår havsglimt? Vi trivs riktigt bra i lägenheten vill jag säga. Det är konstigt, för det är inte världens finaste lägenhet, och lite liten är den för fyra och våra saker, och ibland blir man störd av grannar, och tvättstuga ska man visst boka och passa tiden, och det finns inga hallonbuskar eller äppelträd osv. Men vi vantrivs inte på något sätt. För det här är rätt just nu, när tiden knappt räcker till något annat än jobb, barn och basal personlig hygien, då behöver vi inget enormt hus med de mängder jobb som husägande innebär. 

Nog kommer vi att vilja bo på annat vis, på annat ställe, när vi bestämt oss för vad vi vill i livet och sådana småsaker. Men på pricken nu är det här jag vill vara. I min säng i lilla lägenheten med nya Elle-tidningen.

1 kommentar:

  1. Nu har jag uppdaterat mig på er vardag, alltid lika underhållande och mysigt att läsa! Vad skönt att ni trivs så bra i nya lägenheten, det är vad jag hoppas på att vi oxå kommer att göra, men tar lite tid att komma i ordning så barnen är lite oroliga just nu... Såg så himla fint ut i barnens rum, vill se mer bilder från lägenheten!!! Nån dag någonstans i framtiden ska vi väl få tid för lite mobil-snack, men herregud vad tiden i te räcker till just nu.

    Ha det bäst fina du!

    Kramar i mängder/ becks

    SvaraRadera