tisdag 5 juni 2012

lägga rabarber på



Det här skulle vara ett inlägg om hur jag och lillen i samklang med naturen skördar vår hemodlade rabarber till morgondagens jordgubbs-, vit choklad- och rabarberpaj (sug på den!). Men så brände jag hela handen på en brännässla och förbannade högt allt ogräs världen - och i synnerhet all den som väljer att växa och ta över vår trädgård. Från salig till ilsken på ett par sekunder, sådan är hon. Nu är allt bra igen och jag funderar på att göra hemgjord vaniljsås till pajen för att impa redigt på arbetskamraterna.

2 kommentarer:

  1. Ajajaj! Så kan det gå, förbenade trädgårdar, tacka vet jag asfalt utan nån grönska rätt utanför dörren ;) Låter helt sjukt gott med pajen du ska baka, måste ju förevigas på kort! Gärna med lite doft också...

    SvaraRadera
  2. Haha, jamen typ! Jag är så himla dålig med växter och trädgård efter ett liv i lägenhet, stackars trädgården blir alldeles försummad under mitt styre! Det är ju smått gigantisk... Pajen blev smaskig och vaniljsåsen likaså, hann dessvärre inte ta en bild innan folk störtdök över den. I helgen ska jag dyka ned i rabatterna och fixa och dona järnet så det blir lite ordning och mindre gnäll:)

    SvaraRadera