söndag 13 november 2011

home is where the hearts are

Härligt att vara hemma. Söndagsmiddag med mina killar - färsfyllda paprikor med bulgur. Ingen slips, men ett gäng kalsipper i ett paket till far. Nu soffan med senaste Mama-tidningen och ta igen mig lite innan nya veckan kickar igång.

Är lite preggo-ilsken idag (hormoner? haha, inte rätt dag att titta på syskonvagnar, fick ett litet sammanbrott). Vill haka loss magen en stund och orka lite mer än jag gör. Jag vet att man ska vara salig och genomlycklig, gå i sakta mak och stryka över magen och njuta av vareviga sekund i pur tacksamhet över det lilla liv man bär inuti sig, men jag gillar liksom lite bättre att ha en bebis i famnen än att ha en i magen. Aggro-hormoner som sagt, håll er undan tills det blåst över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar