lördag 5 november 2011

gissa min craving


Är det karibisk afton hos lilla familjen ikväll? Inte då, det är bara en lillplupp och dennes preggomamma som fastnat i det tropiska fruktträsket och känner ett behov av att äta ananas i obskyra mängder.

Idag har vi åkt en sväng till Birsta (för ovanlighetens skull liksom). Pappan köpte ny laptop, lillen köpte en partyoutfit då vi ska på bröllop snart, och jag köpte inte ett minstaste jota. Vägrar att bry mig om kläder tills jag är färdigförlöst och slipper köpa oversized plagg i största storleken eller trista mamakläder, som sedan post-preggo är alldeles för stora. Och i början med ny bebis är det ju bra om kläderna är hyfsat bekväma, amnings- och kräksvänliga och döljer den surrealistiska degmagen också. Det dröjer tills det är någon idé att shoppa loss helt enkelt.

Men fortfarande, jag kan ju inte gärna gå naken på bröllopet... Hojta om ni sett en fin klänning som passar en dam med mitt bukomfång!

4 kommentarer:

  1. Jasså det blev inget Kurkiet den här helgen heller, men Birsta kanske är bra nog :)

    Trevlig afton

    //Mia

    SvaraRadera
  2. Kurkiet hade varit något det! Men den här helgen nöjer han sig med att åka till simhallen har han sagt, tur för det är lättare att ordna;)

    SvaraRadera
  3. Cool liten man som verkar veta vad som gör livet gött att leva, skrattade gott åt Kurkietförslaget!
    /Mia

    SvaraRadera
  4. Ta på dig en jacka så är det löst ;)

    SvaraRadera