lördag 16 juli 2011

pasta al dente



I julklapp 2009 fick pappa K en pastamaskin. Igår dammade han av den och invigde mojängen. Himmel vad gott det är med riktig färsk pasta.

Kolhydrater!

Idag köpte jag en ny bikini, och påmindes om varför jag väntar så sent varje år. Kan vara något kolhydratrelaterat. Det blev till att hitta de två minst fula bikinidelarna och gärna i en färg det fortfarande fanns två delar kvar utav (note to self: maj 2012, köp bikini i god tid). Nej, en ännu större, ropade jag till pappa K och lillen utanför provhytten. Det måste vara något nytt storleksdirektiv från EU som införlivats i svensk rätt. De är inte som de var förut storlekarna, det är säkert. Jag har minne som en häst och vill minnas att jag kom i en som var ganska exakt tre storlekar mindre. Jädra EU-rätt.

Imorgon får vi superbt besök från Västerås!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar