söndag 30 december 2012

summeringen -12



Först livet. Så jädra kick-ass att föda dottern. Sedan döden och chocken bara två veckor senare. Och alla känslor därtill som präglade första tiden som fyra. Så kom fina våren och kilona rasade samtidigt som jag sköt fram mina ungar i pansarvagnen gata upp och ned. Sedan det stora beslutet att sälja huset. Men först en vattenskada att pröjsa för. Resan till Skellefte med familjen för att visa vart jag kommer ifrån. Lite social-realistisk nostalgi. Sommaren med långledigt tillsammans. Dåligt med sol men gott om kärlek och färska bär. Många mil under Focusen när vi körde runt och träffade vänner och släkt i Sverige. Madonna-resa till Göteborg med två snygg-bruttor. Och i augusti blev det mycket med ammande bebis, körlektioner, flytt till lägenhet och återgång till jobb. Att komma tillbaka till jobbet var inte så kul nej, kände mig dålig hemma och dålig på jobbet. Men allt blev bättre och efter ett tag hanns det mesta med. Allt förutom träningen då.  Under hösten var det stort fokus på jobb och vardag. Hittade tillbaka till någon form av klädstil som tillintetgjorts under föräldraledigheterna. Nöjd över jämställdhetsbonus och tillvaro.   Underbara helger med familj, gofrukostar och söndags-DN. Soffmys med maken och våra tv-serier  för att samla energi. En resa till solen med syster och våra familjer. Härliga dagar vid poolkanten. Påminn mig att köpa en bikini i rätt ministorlek till nästa sommar förresten. 2012 - året då boobsen försvann. Och så julen i Stockholm. Många fina vänner och släkt, men även lite vilset och med undran om vart hemma är.

Tittade nyss på inlägg jag gjort sedan bloggens tillkomst och konstaterar att jag var roligare förr.  Bloggen känns som ett måste och inte lika kul. Men jag fortsätter nog lite till. Tror jag. Irl är jag i vart fall nöjdare nu än på länge. Håret i tinningarna har börjat att växa tillbaka och jag har oftast balans inuti huvudet också. 

Vad händer 2013? Förändringar som vanligt. Inskolning för lillan som snart fyller ett.  Storkillen ska börja på dans. Bettskena till mig. Nya jobb för make och för mig, om allt går väl, och kanske nytt boende i och med detta. Ångestklump i magen, men sopar under mattan så länge. Året då jag fyller trea nolla. Firar gärna med skumpa och fuldans.  Familjen växer då det väntas nytt i kusinskaran. Fotsätter att samla mitt porslin och att leta teak-skänken jag drömmer om. En resa förhoppningsvis. Och en önskan om mycket energi.


1 kommentar:

  1. Men ååå! Det var en fin summering av året som gick! Stor kram!!!

    SvaraRadera